reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  666x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

reklama

Internet

Sieťová neutralita na internete ako politická otázka a preto aj politická odpoveď

Martin Pilnik

Sieťová neutralita na internete ako politická otázka a preto aj politická odpoveď

Riešme monopolné správanie, riešme predátorské praktiky, riešme podiel na trhu. Ale neriešme detaily obchodných vzťahov. A diskusia o sieťovej neutralite bude smiešnou spomienkou.

  • 18. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 503x
  • 15
Začal som počítať rozpočet IT-žúry Smeru - zatiaľ som na 1,5 miliardy a konca nevidno

Martin Pilnik

Politika Začal som počítať rozpočet IT-žúry Smeru - zatiaľ som na 1,5 miliardy a konca nevidno

Penetrácia internetovej gramotnosti je už naozaj veľká. Ako to, že občania dychtivo nečakajú v radoch na nahratie kvalifikovaných certifikátov na svoje občianky, len aby už konečne mohli využívať tie skvelé elektronické služby?

  • 20. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 088x
  • 17
Stále dookola o komentárovej žumpe

Martin Pilnik

Stále dookola o komentárovej žumpe

To som si zas dovolil. Začal som na svojom blogu na  sme.sk blokovať jedného konkrétneho... Veď to poznáte, každý máme svojho Osčádala.  Jáj vy neviete čo to znamená každý máme svojho Osčádala? A to mám znova? Ja viem, ja svojim čitateľom toľko toho dlhujem.

  • 28. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 275x
  • 2
Zbavenie sa zopdpovednosti za vzhľad článkov

Martin Pilnik

Zbavenie sa zopdpovednosti za vzhľad článkov

Milí čitatelia, prosím o zhovievavosť, porucha nie je ani vo vašom ani v mojom prijímači. Dňa 15.5.2014 zmenil prevádzkovateľ týchto blogov absolútne redakčný systém. Táto zmena spôsobila, že v článkoch chýbajú fotky, narušilo sa pôvodné odriakovanie odstavcov a aj medzery medzi slovami sa zle zobrazujú.

  • 20. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 215x
  • 0
Školím, cestujem a lovím

Martin Pilnik

Školím, cestujem a lovím

Smutné zistenie. Čím mám viac podnetov z offline sveta, tým je akosi menej času sa o ne podeliť. Tak aspoň telegraficky. Bol som školiť v Aši. Tým sa mi splnil detský sen. Vždy som chcel byť v Aši a Čiernej nad Tisou. Boli to také míľniky. Veď viete, ako ten, dožiť sa roku 2000.

  • 13. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 531x
  • 1
reklama
Kauza zabavené servre firmy Websupport - dajme šancu špekuáciám

Martin Pilnik

Kauza zabavené servre firmy Websupport - dajme šancu špekuáciám

Je po. Weby webujú, eShopy eshopujú, e-maily e-mailujú. Zdalo by sa, že veci sa vracajú do normálu. Už sa teším na bagatelizátorov, jetojako-prirovnávačov a hlavne, čobykeby-špekulátorov. Preto predtým, ako sa vyroja, si dovolím prezentovať svoj pohľad na vec, vrátane špekulácii.

  • 29. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 806x
  • 2
Kauza zabavené servre firmy Websupport - deň sľubov o návrate dát

Martin Pilnik

Kauza zabavené servre firmy Websupport - deň sľubov o návrate dát

Začína deň sľubov a nesplnených prianí. Je 9:35 a moje dáta stále zadržiavajú policajti. Pozrime sa ako hodnotia včerajšie udalosti priamo zainteresované strany a mienkotvorné médiá.

  • 28. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 620x
  • 37
Kauza zabavené servre firmy Websupport - prvý prehľad situácie

Martin Pilnik

Kauza zabavené servre firmy Websupport - prvý prehľad situácie

Svoj už štandardný blogavací priestor som mal do dnes do cca 9:30 na serveroch firmy websupport.sk Potom prišli policajti, vytiahli káble do siete a stroje vzali podpazuchy k sebe na... Na čo vlastne? A tisíc ďalších otázok na ktoré sa budem snažiť na tomto mojom dočasne znovuobnovenom blogu hľadať odpovede. Táto kauza evidentne nebude krátka, takže poďme na to...

  • 27. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 871x
  • 17
Celulózový výluh zo siete asi číslo IV

Martin Pilnik

Celulózový výluh zo siete asi číslo IV

Prehľad toho najzaujímavejšieho na domácej ale hlavne svetovej blogovej scéne. Samozrejme čisto subjektívny výber z mojej RSS čítačky so zásadnými osobnými komentármi. Dnes o raste internetovej reklamy, zľave zadarmo, základnej úlohe wikipedistu a tak ďalej...

  • 14. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 549x
  • 0
Arthur Dent znovu na scéne?

Martin Pilnik

Arthur Dent znovu na scéne?

Vzájomná spolupráca medzi blogovacími systémami blog.sme.sk a bloguje.cz má aj jeden zaujímavý aspekt. Svoj blog si na sme založila aj legenda medzi blogérmi Arthur Dent - autor bloguje.cz. Celkom som zvedavý. Predpokladám, že blog maly.blog.sme.sk vznikol len pre pracovné a výskumné účely. Ale bolo by príjemné mať nejaký ďalší blog, kde majú články hlavu aj pätu.Teším sa, ako si človek na svojom blogu môže domýšľať, čo si asi iní blogéri myslia a nič ho nezastaví. (Znalí vedia o irónii tejto vety ;-)Aktualizácia 17.4.2006: Nevedomky som použil správnu formu nadpisu. Otázka v nadpise znamená vždy NIE. Každý máme svoje právo. On to zmazať a ja si myslieť o tejto forme svoje (nič lichotivé). To je výsada blogérov. Ukazuje sa, že na projekty niektorých ľudí nemá cenu odkazovať. Vyzeráte ako blbec, keď zavediete ľudí NIKAM. Mi tak napadla sarkastická otázka: Nezruší raz doménu bloguje.cz, pretože ho to už nebaví?

  • 8. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 035x
  • 2
reklama
Tajní majitelia stránok

Martin Pilnik

Tajní majitelia stránok

Predstavte si, že by Viewegh napísal knihu a na obale by bolo autor@example.sk. Myslíte že by sa predávala?

  • 7. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 577x
  • 5
Zahraničným službám chýbajú slovenské reálie

Martin Pilnik

Zahraničným službám chýbajú slovenské reálie

V predchádzajúcom článku o nedostatkoch slovenského internetu som spomenul spiace slovenské vyhľadávače mrhajúce potenciálom slovenského reklamného trhu. Malé pripomenutie: Na doméne .sk má Google vo vyhľadávaní podiel ďaleko presahujúci 50%. Jedným z dôsledkov pre slovenský internet je, že inzerent radšej venuje peniaze do Google AdSense, ako do slovenského reklamného média.

  • 28. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 227x
  • 7
Dedinský internet

Martin Pilnik

Dedinský internet

Názory pre a proti, inšpirácie a osviežujúce pohľady na otázku obecného internetu zdarma, či za náklady. Chcete mať vo svojej dedinke poriadne pripojenie? Inšpirujte sa.

  • 16. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 515x
  • 7
Nesťahujme dáta hore dolu

Martin Pilnik

Nesťahujme dáta hore dolu

Zamyslenie sa, veď ako inak na blogu, o tom, ako tenkí klienti chytajú druhý dych. A chytajú ho vôbec? Keďže otázka nie je v nadpise, odpoveď si nedomýšľajte, ale kliknite na ...

  • 14. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 039x
  • 12
Nedostatky slovenského internetu

Martin Pilnik

Nedostatky slovenského internetu

Len kritické myslenie môže pomôcť veci zlepšiť. Prinášam osobný (subjektívny) názor na veci, ktoré mi na slovenskom internete chýbajú či vadia.

  • 11. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 845x
  • 17
reklama
Konvergencia, bod zlomu a iné teórie

Martin Pilnik

Konvergencia, bod zlomu a iné teórie

Také malé upozornenie pre služobne starších blogérov, čo ešte zažili napríklad živý Pixyho blog. Aj pár slov o konvergencii bude. Aj teória bodu zlomu. Aj záver.

  • 8. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 002x
  • 4
Ochráni Google moje dáta?

Martin Pilnik

Ochráni Google moje dáta?

Google Desktop Search (ďalej pre moju lenivosť označovaný ako GDS) vo svojej novej verzii prináša novú vlastnosť, vyhľadávania na iných počítačoch. V skratke ide o to, že index pošlete na server Googlu a tak je prístupný odvšadiaľ. Môžete tak v práci hľadať informácie, ktoré sú uložené na počítači u vás doma. Prinášam niekoľko argumentov, prečo zapnutie tejto funkcie nie je dobrý nápad.

  • 19. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 841x
  • 19
1000 návodov pre úspech blogu

Martin Pilnik

1000 návodov pre úspech blogu

V nasledujúcom príspevku bude jeden link a komentár k linkovanému článku.

  • 18. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 599x
  • 1
Inkoherentný pohľad na svet

Martin Pilnik

Inkoherentný pohľad na svet

Nasledujúce by nemal čítať môj psychiater. (Ako keby som nejakého mal) Je to zbierka postrehov a odkazov na veci z ostatného týždňa. Možno dvoch. No, nanajvýš troch.

  • 23. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 717x
  • 2
Pred rokom a dnes

Martin Pilnik

Pred rokom a dnes

Práve pred rokom som písal posledný decembrový článok roku 2004 pre svoj, vtedy nový pilnik.blog.sme.sk. Vtedy to bol taký malý nenápadný projekt, ktoré mu som tak akurát veril, že to bude stáť zato. A dnes sa teším, ako to tu navôkol kypí slovami, vetami, občas aj nejaká myšlienka sa nájde.

  • 20. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 280x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu