reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  666x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

reklama

Počítače

O elektronickom podpise aj pre moje deti, inžinierov a zememeračov

Martin Pilnik

O elektronickom podpise aj pre moje deti, inžinierov a zememeračov

Fakt je taký, že RSA kľúč s dĺžkou 2048 sa dá hrubou silou prelomiť v rádoch stoviek rokov.  Treba mať len dostatok kapacít na pregenerovanie certifikátov, aby sa to v pokoji stihlo za 7-14 dní.

  • 24. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 037x
  • 26
Už 15. deň musia firmy dostávať len elektronické štátne dokumenty?

Martin Pilnik

Už 15. deň musia firmy dostávať len elektronické štátne dokumenty?

Otáznik v nadpise je symbolom doby Smeru. Sami si to dali do zákona a sami to nedokázali zabezpečiť. Ja by som naozaj neváhal s vybavením občianskeho s čipom a certifikátmi. V článku je aj návod ako na to.

  • 15. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 358x
  • 26
iTunes vytrhnuté z kontextu Mac os

Martin Pilnik

iTunes vytrhnuté z kontextu Mac os

Nainštaloval som si najnovšie iTunes od Applu na laptop s WIN XP. Reku, vyskúšam, čo ma čaká, keď si onedlho kúpim môjho prvého vysneného Maca mini. Takýto šok, dezilúziu, sklamanie, rozpaky som v IT oblasti nezažil dávno. Ide o prvé postrehy a poznatky zažité počas prvej hodiny so softvérom iTunes od firmy Apple.

  • 10. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 413x
  • 42
Web je nastojato, obrazovka naležato

Martin Pilnik

Web je nastojato, obrazovka naležato

Nie je v tom rozpor?To naozaj nikoho doteraz nenapadlo premiestniť nástrojovú lištu prehliadača nabok? Ešte aj po F11 zostane hore čosi zavadzať. Možno v IE7 nastane nejaká zmena. MS Office 2003 už začína uvažovať nastojato, možno o taký rok, dva či desať sa niečo stane aj v prostredí prehliadačov.

  • 9. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 067x
  • 17
Pridanie prílohy do e-mailu môže spôsobiť haváriu systému

Martin Pilnik

Pridanie prílohy do e-mailu môže spôsobiť haváriu systému

Pridanie prílohy do e-mailu. Ach aká banalita. Stačí vedieť čítať a systém vás navedie sám. Myslíte? Vyskúšajte si to tak, že budete robiť len to, čo je na obrazovke napísané.

  • 23. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 089x
  • 19
reklama
Moje extenzie do Firefoxu

Martin Pilnik

Moje extenzie do Firefoxu

Ponúkam vám zoznam mojich rozšírení (extension) do Firefoxu. Je ich 12 a dokázali upraviť na môj obraz  prehliadač Firefox. Možno vás to zaujme.

  • 23. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 205x
  • 47
Môj ideálny počítač súčasnosti II. - duálna grafická karta + TV karta

Martin Pilnik

Môj ideálny počítač súčasnosti II. - duálna grafická karta + TV karta

V minulom diele som sa venoval zobrazovacej jednotke. Ako najvhodnejšie riešenie som zvolil bezrdrôtový monitor. Dnes vám priblížim moju predstavu o grafickej karte.

  • 21. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 282x
  • 3
Ideálny stroj budúcnosti I. - bezdrôtový monitor

Martin Pilnik

Ideálny stroj budúcnosti I. - bezdrôtový monitor

Neustále sa pohrávam s myšlienkou napísať článok, v ktorom predstavím svoju víziu ideálneho stroja pre mňa. Človek sa tak dlho pohráva, až ho niekto predbehne. Len mi vŕta v hlave prečo má rony tak často podobné predstavy ako ja.

  • 17. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 137x
  • 9
Vtip na polnoc

Martin Pilnik

Vtip na polnoc

Ako sa dá uchopiť myšlienka?Drag and Drop.

  • 19. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 666x
  • 11
Potrebuje obyčajný užívateľ vôbec novú verziu windows?

Martin Pilnik

Potrebuje obyčajný užívateľ vôbec novú verziu windows?

A ešte jedna súvisiaca provokácia: Je aktuálne uvedený Mac mini naozaj ranou pre windows XP ako multimediálneho centra? Zamyslime sa trochu s chladnou hlavou nad nasledujúcimi otázkami:

  • 15. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 652x
  • 21
reklama
SkryťZatvoriť reklamu