Robte normálne veci a budete vo vyhľadávačoch prví

Autor: Martin Pilnik | 10.1.2005 o 8:56 | Karma článku: 6,75 | Prečítané:  2809x

Nedávno som mal krátku e-mailovú diskusiu na tému čo by sa hodilo spraviť, aby bol web lepšie indexovaný vyhľadávačmi. V skratke by som to zhrnul do vety z nadpisu: „Robte veci normálne“

Nechcel som s tým veľmi začínať, pretože som vzdelaním jednoduchý farmaceut. Nerád sa pletiem do práce odborníkom, ale, ako hovoria niektorí moji známi: „Už nie si jednoduchý farmaceut, tak to na nás nevyťahuj“.

Takže toto je od aktívneho užívateľa internetu. Už viac ako dva roky publikujem na internete, na vlastnoručne inštalovaných publikačných systémoch. Spočiatku bola návštevnosť slabšia, ale postupne sa to zlepšovalo. A zlepšuje sa to do dnes, pretože som sa nechal poučiť, a robím veci normálne.

Napríklad:
  • Ak chcem, aby ma vyhľadávače zaindexovali, musím mať nejaký obsah. Veď čo by inak návštevníci u mňa našli? Moja finta: Občas pomôže aj osobný RSS agregétor.
  • Musíte mať dobrý obsah. Pretože na dobré zdroje odkáže každý. To vedia aj vyhľadávače a spoliehajú sa na to. Moja finta: Vždy si vážim, keď na mňa odkážu ľudia, ktorý sa internetom živia.
  • Netrápiť sa s optimalizovanou štruktúrou webu. Na internete je dosť open-source publikačných riešení, moja finta je b2revolution, ktoré produkujú štruktúru výsledného webu optimalizovanú pre vyhľadávače.
    • napr: Ak je na webe hlavná stránka, má mať titulok ako hlavná stránka. Ak sú pod ňou stránky s jednotlivými článkami, má byť ich nadpis v ich titulkoch.
    • prečo nedať nadpis článku aj do url?
    • ak už silou mocou musite mať vlastný publikačný systém, dá sa na tých fungujúcich veľa naučiť aj bez toho, aby to bolo hneď plagiátorstvo.
    • open-source riešenie okrem iného zabezpečí, že v momente, keď vyhľadávače zmenia kritériá hodnotenia, premietnu sa tieto do novej verzie
  • ak je niečo nadpis, tak to má byť označené ako nadpis (tag <h1...h6>) a nie ručne formátované, aj keď trendovo, čiže pomocou CSS. Viac na: Jak psát texty na Internetu
  • Ak je niečo výrazné, tak to má byť v tagu <em>, prinajhoršom <strong>. Že je niečo <B>old neznamená, že je to dôležité. Rozdiel v tom veru je.
  • Ak je niečo v inom jazyku ako okolitý text, tak to má mať príznak, že je to v inom jazyku.
  • A tak ďalej a tak ďalej... Nebudem tu lacno predávať všetky svoje vedomosti. To mám od gymnázia zakázané.

A čo skutočne nerobiť? Nerobiť nenormálne veci, ktoré v konečnom dôsledku niekoho naštvú a dajú sa uzavrieť do tagu <vyčúranosť lang="cs"> Veľmi pekne je to zhrnuté na conBlogu

Vidíte v doterajšom texte to čo ja? Samé linky. Všade tam sa o tom dá dočítať. Stačí mať záujem učiť sa nové veci.

Jedna moja kolegyňa mi na začiatku mojej pracovnej dráhy hovorila, že:

Farmaceut je posledný polyhistor v strednej Európe.

Vľavo hore, v časti o mne píšem, že ostatné sa dozviete z tohoto webu. Nuž toto je jedna z mojich tvárí. Finta na záver: Poslednému odstavcu hovorím seba SEO.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.


Už ste čítali?