reklama

Adventné zamyslenie: S každým dňom žijem o kus radšej, ako rád som žil včera

Rozprával som sa so svojím strýcom, má 85 rokov a strašne ho baví tento svet. No a tak to by som vlastne mohol aj tohtoročné adventné zamyslenie skončiť. Pointa bola vypovedaná, posolstvo pre zamyslenie na advent nastolené.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dnešný, čo dnešný, zajtrajší svet je dnes neuveriteľné čočujte sa čo sa stalo. Strýko hovorí, že dnes žije fascinujúcu sci-fi. S veľkou radosťou sleduje dokumenty, ktoré ukazujú, čo ohromné sa ľudstvu práve v týchto dňoch darí.

Zmerali sme gravitačné vlny - niečo, o čom Einstein počas svojho života mohol len snívať. A my to tu teraz žijeme. Včera bola správa o tom, ako chlapíkovi voperovali 800g vážiacu pumpu namiesto srdca a chlapík sa má čulo k svetu. A vy, tam za tými tenkými monitormi fungujúcich na princípoch kvantovej mechaniky teoretikov polovice 20. storočia, vy by ste iste zo svojich odborov dodali ďalšie a ďalšie sci-fi dnešnej každodennosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Boh, čo sa o 4 týždne zas s veľkou slávou a radosťou v našich srdciach narodí, nám venoval slobodnú vôľu. Zdá sa, že vedel, potmehúd jeden, že na nás pácha jeden neuveriteľný žart. Žart spoznávania. Iste sa dobre zabáva nad tým, ako si dnes vysvetľujeme to, na čo o pár hodín prídeme, že je úplne nejako inak.

A my mu ten žart každodenne s ešte väčšou chuťou vraciame. Neustále robíme to, čo ani On nedokázal vo svojej všemohúcnosti predpokladať. Neustále sami seba prekonávame v radosti zo života. Že budeme prekonávať jeho tajomstvá, to očakávať mohol. Ale že dokážeme sami seba prekonávať v schopnosti radovať sa zo spoznávania jeho sveta? To nemohol čakať ani v tom najlepšom sne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Denno-denne dokážeme prekonávať hranice radosti zo života. Každý deň sa dokážeme sami nad sebou čudovať, čo sme to zas objavili. Keď ráno vstávame, to o čom sa nám snívalo ako o imaginárnom, nedosiahnuteľnom, fantastickom, magickom, tak toto čudo práve niekto na našej planéte vyriešil, objavil, stvoril.

Možno vás dnes bolí koleno viac ako vás bolelo včera. No na jedno také koleno sa udialo vo svete 10, čo 10, 1000, milión, bambilión noviniek, ktoré ma nekonečno+1 rozradostnia a ktoré mi dávajú nekonečno+2 dôvodov na dôveru v ľudstvo.

Márnosť šedivá, ja žijem rád! A keby len to. S každým dňom žijem o kus radšej, ako rád som žil včera. A moja predvčerajšia radosť zo života - to bol len slabý odvar zajtrajšej radosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prajem vám, aby ste našli v nasledujúcich týždňoch ďalšie a ďalšie dôvody väčšej a väčšej radosti zo života. Potom bude tá radostná správa z polnoci 24. 12. vlastne len nudou každoročnej všednosti.

Toto je moje tohtoročné a už tak trochu aj tradičné adventné posolstvo.

Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  403
  •  | 
  • Páči sa:  681x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu