reklama

Investor sa má starať o peniaze, profík o profesnú stránku

Kardinálny rozdiel je práve v tom drobnom detaile. Či chce investor robiť investovanie alebo farmáciu. Či chce investor robiť investovanie alebo noviny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Moja práca je od roku 2000 zameraná na lekárenské siete. A väčšinu z tých, pre ktoré som pracoval viedli investičné skupiny či jednotlivci. S prácou pre siete lekárni vlastnené Pentou mám osobné skúsenosti. Aj z ČR aj zo SR. A nemám s tým najmenší problém. Dokonca je to moja preferencia. (Ale to je iný príbeh)

Pretože všetky tie lekárenské siete sú vedené zo strany investorov tak, aby generovali zisk a prinášali návratnosť investícii. To je to, čo sa od investičnej skupiny očakáva. A to očakávam aj ja, keď pre nich pracujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol by som veľmi rozladený, ak by odo mňa zástupca investičnej skupiny očakával nejaké konkrétne lekárenstvo. Keby mal nejaké predstavy o farmácii. To by som bol dosť rozladený a asi ťažko by sme našli spoločnú reč. No vždy odo mňa chceli splniť ich ekonomické ciele. Akým lekárenstvom, akou farmáciou, to bolo na mne ako profesionálovi. A ja ako profesionál som vždy schopný si svoju profesionalitu v konfrontácii s nimi obhájiť.

Ale čo si mám myslieť o vyjadreni

Prečo Penta kupuje médiá: "Rozhodli sme sa investovať do médií, pretože veríme ich primárnemu poslaniu, ktorým je prinášať verejnosti kritické a slobodné informácie."

Zdroj: Haščák prehovoril. Reaguje na Sme, Gorilu aj Nicholsona | Strategie.sk.

Keby investovali do médii lebo veria v návratnosť a rozvoj investícii, to by som bol kľudný. To su pak klidný jak Bohuš.

Ale aby mi investor chcel prinášať kritické a slobodné informácie? Ako si to prestavuje manažér - zástupca investora vo vedení denníka?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netuším. A skúsenosti, skutočné reálne skúsenosti z práce na rozhraní manažmentu a lekárenstva mám veru bohaté.

Viem, ako funguje spolupráca s finančným investorom, ktorý chce aby som ja ako profík priniesol lekárenstvo a farmáciu. Keď chcel ekonóm prinášať lekárenstvo a farmáciu, nefungovalo to. Robil amatérske chyby a my profíci sme sa mu smiali. Keď som v jednej sieti pracoval ako konzultant pre ekonomický manažment, vždy som ich varoval, keď začali siahať do lekárenstva, aby to nechali na profíkov a držali sa svojho - ekonomickej stránky veci. Keď kolegovia lekárnici skúšali siahať do ekonomického riadenia, kolegov som varoval, aby sa nechceli zosmiešniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ono sa to nezdá, ale ten kardinálny rozdiel je práve v tom drobnom detaile. Či chce investor robiť investovanie alebo farmáciu. Či chce investor robiť investovanie alebo noviny. 

Nechajme profíkom čo patrí profíkom a budeme mať fajné noviny a fajné zisky z nich. Ale dokážu to aj jedny aj druhí? Nie som si istý.

Na "nie sú dôkazy, skutok sa nestal", na to už dávno nehrám. Pamätáte? Je to Mečiarovo/Lexovo/súdu vyjadrenie ktoré vychádza z kontextu: Krajči zmaril referendum/SIS odvliekla Kováča ml., ale keďže Mečiar udelil amnestie nesmelo sa to vyšetrovať, takže sa nenašli dôkazy. Neboli dôkazy, skutok sa nestal. Hm, ale na referendovom lístku chýbala otázka a Kováč ml. sa prebudil v Hainburgu. A súd rozhodol, že sa nesmieme pýtať a ani o tom hovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sa teda nebudete pýtať a nebudete o tom hovoriť? Nebude to mať vplyv na vaše rozhodnutia? Tak prečo HZDS stále nevyhráva voľby? Hm? 

Takže poviem to takto: Nemôžete dokázať, že vlk zožral karkulku, ale pri svojej práci myslíte na to, že vlk žerie karkulky, lebo ste na vlastné oči videli ako vlk zožral popolušku.

Viem si predstaviť, že rozpad redakcie Sme bol nevyhnutný. Videl som ako dvaja vlci žrali v roku 2006 popolušku a na stole ostali syrové misy, ktoré som dojedal vlastnými ústami. 

Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  666x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu