reklama

iTunes vytrhnuté z kontextu Mac os

Nainštaloval som si najnovšie iTunes od Applu na laptop s WIN XP. Reku, vyskúšam, čo ma čaká, keď si onedlho kúpim môjho prvého vysneného Maca mini. Takýto šok, dezilúziu, sklamanie, rozpaky som v IT oblasti nezažil dávno. Ide o prvé postrehy a poznatky zažité počas prvej hodiny so softvérom iTunes od firmy Apple.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)
  • Knižnica nemá žiadnu štruktúru. Žiaden rozbaľovací strom. Je to obyčajná jednoduchá tabuľka o max 23 stĺpcoch a tisíckach riadkoch (ak máte tisícky skladieb). Je tu istá nádej v podobe vševidiaceho oka vpravo hore. Po jeho stlačení sa vysunú tri prídavné stĺpce, ktoré sú navzájom previazané a fungujú ako filter.(Systém ako vo winampe, ktorý sa mi nikdy nepáčil)

  • Nefunguje klávesová skratka ctrl F a nenašiel som žiadnu inú na prístup do vyhľadávacieho chlievika

  • Pri výbere formátu vypaľovania (audio disk, data disk) je treba liezť do menu Edit / preferences, takže sa to nastavuje natvrdo, nie operatívne pre aktuálne vypaľovanie. A nikto sa vás ani neopýta, ako si to prajete tentokrát.

  • Vypaľovanie som vôbec nenašiel. Musel som do Helpu, aby som sa dozvedel, že si musím najprv vytvoriť playlist a len a len playlist môžem vypaľovať. Označiť si desať skladieb v knižnici a rovno vypáliť sa nedá

  • Kontextové menu (na pravé tlačítko myši) neobsahuje všetky aktuálne možné funkcie.

  • V tej tabuľke čo honosne nazývajú Library nie je možné na pravé tlačidlo pridať aktuálnu pesničku do playlistu. Len ťahaním myšou. Je to strašne nepohodlné, keď váš vysnívaný playlist je za rohom.

  • V stĺpci Source bez výberu položky pravé tlačidlo nefunguje vôbec. Ani Create new playlist. Preto som dlho hľadal ako vytvoriť Smart playlist. Jediná možnosť je z hlavného menu.

  • Neexistuje prepínanie pomocou klávesových skratiek medzi Playing now (vlastne žiadne nie je), Knižnicou, Playlistami. Nie je vidieť odkiaľ sa momentálne hrá. Jediná možnosť ako to zistiť je skok na práve prehrávaný playlist/miesto pomocou malilinkej šipôčky (myslím, že je to najmenší ovládací prvok) v okienku, kde sa zobrazujú názov a čas prehrávania aktuálne znejúcej skladby. Keď máte 30 playlistov, a iTunes na nich stavia celú svoju funkcionalitu, tak sa úspešne stratíte.

  • Funkcia Clear zmaže celý playlist. Proste ho zlikviduje namiesto toho, aby ho vyčistila.

  • Nie je možné vytvárať viac knižníc. Keď som doma, používam knižnicu a súbory uložené na sieťovom disku, keď som v práci, knižnicu a súbory uložené lokálne na laptope. Na domácu sieťovú knižnicu dosiahnem z ktoréhokoľvek stroja a diskotéku môžem robiť tak isto z ktoréhokoľvek stroja.

  • Vložil som do mechaniky plný CD disk s MP3-kami a nemôžem ho spustiť. Jednoducho tam nie je žiadna ikona mechaniky!

  • Nie je možné zobraziť komplexne informácie z ID tagov! O nejakej editácii Prepáčte, volá sa to Get Info

  • Nie je možné nastaviť iný formát škatuľky pre vytlačenie bookletu. O tom jedinom netuším čo je zač

  • Neexistencia niečoho ako playing now spôsobila, že keď som si hral z knižnice, a medzičasom sa ňou preberal, po dohratí aktuálnej pesničky to skončilo z hraním.

  • Prehrávať si skladby priamo z knižnice je v podstate nemožné. Akonáhle zmeníte nejaký výber, program nevie pokračovať ďalšou skladbou. Nevie totiž ktorou.

  • Oddelenie Party Shufle mi náhodne ponúkne čosi na hranie, ale keď si navyberám ručne (iba tam mieri kontextové menu z knižnice), tak mi to pri snahe pustiť si ďalšiu skladbu prepíše náhodnými pesničkami. Ak by som aj pristúpil na to, že si nechám našepkať, niečo ma zaujme, nie je možné si rovno pustiť celý album od aktuálne hraného speváka, ďalšie skladby speváka... Jedine do knižnice, tam ručne vybrať, uložiť ako playlist a ten potom začať prehrávať.

A tak som zašiel do HELPU a nechal sa od Applu poučiť ako mám používať ich soft. Bez pomoci som sa cítil akýsi stratený. Chápete ten paradox? Na Macoch ide všetko ľahko, rýchlo a jednoducho. A potom prišlo iTunes.

Celé iTunes na mňa pôsobí ako chudobnučký freeware prehrávač od študenta informatiky na priemyslovke, snažiaci sa ma neustále dostať do iTunes eShopu. Len dúfam, že je to spôsobené tým, že iTunes je primárne súčasťou celého balíka multimediálnych aplikácii Applu iLive.

Som veľký fanúšik Apple. Chcel som zmeniť platformu. Skúsenosť s iTunes na PC je pre mňa velikánskym šokom. Šokom z použiteľnosti. Idem si pustiť trochu pohodovej muzičky na nejakom normálnom softe, napríklad Mediaplayeri č. 10. alebo MediaJukebox-e od J.Riveru. Think different! Prevzatie (stažení, download) programu: Apple - iPod + iTunes

Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  666x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu