reklama

Na kandidátke SaS som pre liberálne myšlienky nie kvôli Sulíkovej pleši

Skutočne úprimne by som si prial, aby sa liberalizmus stal líderskou ideou na Slovensku. A či ju bude o rok či dva napĺňať Sulík alebo niekto iný je mi vlastne jedno. Nie kvôli Suklíkovej peši som na kandidátke SaS.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Sú 4 myšlienkové prúdy európskej politiky:

  1. komunistická ľavica

  2. sociálna demokracia

  3. konzervatívna pravica

  4. liberálna pravica

Sú dve možnosti.

  1. Buď si založím svoju stranu

  2. Pridám sa k existujúcej.

To už je 7 možností výberu, ktoré sú pre mňa nezaujímavé a k tomu 1, ktorá mi vyhovuje. Nič iné, čo by bolo jasne predvídateľné a postavené na myšlienkach neexistuje. Len týchto 8 kombinácii.

Odbočka: Aha pardón, je tu ešte "stred kontinuálneho populizmu" (HZDS, SOP, Sieť...) a "aby nášmu podnikaniu dobre bolo" (české babišovo ANO...). Ani jedno nie je o nejakých trvalejších hodnotách. Ani jedno nie je o udržateľnej politike. Oboje stojí a padá s úlohou vodcu-predsedu. Koniec odbočky

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak mám liberálne postoje a súčasne nechcem zakladať stranu, neexistuje iná alternatíva na slovenskej politickej scéne ako SaS.

Je to naozaj binárne rozhodnutie. Chceš v politike niečo urobiť pre presadenie liberálnych hodnôt a nezakladať ďalšiu stranu, nič iné pre liberála ako SaS nie je.

Na Slovensku nie je miesto ani pre dve liberálne strany. Je naopak logické, že sa liberáli okolo jednej strany dajú dohromady.

Dodržiavam dekórum demokracie:

  1. Hádaj sa pred hlasovaním.

  2. Po hlasovaní podporuj víťaza alebo aspoň nehádž polená.

  3. Mal si čas pred hlasovaním na presviedčanie, prehral si, tak sa pouč z prehry a zbieraj silu na čas, keď budeš mať znovu šancu.

Miesto pre bezkompromisovú kritiku predsedu 2 mesiace pred voľbami nie je. A keď majú byť v kritike kompromisy, tak to radšej s kritikou počkám 3-4 mesiace po voľbách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže som sa intenzívnejšie pridal až tesne pred voľbami, proste som prešvihol ten čas, kedy bol ten správny čas na vnútrostranícku diskusiu. Je naozaj otázne, či by som vo vnútrostraníckej diskusii nebol proti toľkému populizmu. Asi ani nebol. Asi by som len navrhoval iné témy na populizmus 2 mesiace pred voľbami. A možno ani nie.

Ale opakujem, keďže dnes sme v inej fáze, naozaj odo mňa nechcite, aby som svojej vlastnej liberálnej strane, strane za ktorú kandidujem, hádzal polená pod nohy.

Volič môže buď odmietnuť alebo súhlasiť s tým, na čom sa straníci dohodli a čo odhlasovali. Teda ako sa budú napĺňať ideje liberalizmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Volič môže preferovať potrestanie celej liberálnej myšlienky, alebo vyjadriť túžbu po povolebnej revízii.

Buď chcete, aby sa liberalizmus uplatnil počas budúcich 4 rokov, alebo chcete, aby sa hlavne zmenili ľudia v jedinej liberálnej strane.

Môžete dostať oboje.

Ako liberálny volič si môžete vybrať pomocou krúžkovania. Či to má byť liberalizmus viac podľa Sulíka a lebo viac podľa Mihála alebo viac podľa mňa čísla 130 na kandidátke. Aj Nikolsonová, ktorá je v strane dlhý čas hovorí, že okrúžkovaný získajú veľmi silnú pozíciu.

Liberalizmus ale navždy ostane ako hlavná idea pre SaS.

Viete, skutočne úprimne by som si prial, aby sa liberalizmus stal líderskou ideou na Slovensku. A či ju bude o rok či dva napĺňať Sulík alebo niekto iný je mi vlastne jedno. Nie kvôli Suklíkovej peši som na kandidátke SaS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale preto, aby sme už o dva mesiace mali reformnú pravicovú vládu so silným zapojením liberalizmu.

Kandidujem, aby som mohol presadzovať liberálne myšlienky. Presadzovať zjednodušovanie a škrtanie výnimiek zo zákonov. Presadzovať odvodový bonus, presadzovať jednoduchšiu a liberálnejšiu EU. Presadzovať solidaritu v zdravotníctve a v sociálnom systéme.

Kandidujem, aby bola odolnosť Slovenska založená na silnej a zdravej strednej triede.

Súvisiace:  Je 100% istota, že 100% volebného programu sa nedá zvoliť

Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  666x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu