reklama

Bodíkov nie je nikdy dosť, tak zakladajte kešky

Mám rád, keď sa objaví nová keška. Jednak bodíkov nie je nikdy dosť a hlavne človek dostane ďalší impulz vyliezť do prírody či do mesta. Tak len zakladajte priatelia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja už som založil 5 kúskov. Šiesta keška už čaká doma pod schodami na uloženie na vyhliednuté miesto. A siedma, micro-evil nanoška, už len na dopísanie listingu.

Ako na to? Jednoducho, nájdite tak 100-150 kešulí, aby ste si urobili predstavu, aké sa vám páčia, aké by ste radi chceli nachádzať. Potom si vyhliednite miesto, ktoré by ste chceli ukázať svojmu najlepšiemu priateľovi. A tam ju založte.

Netreba žiadne veľké vymýšľanie. Prvá ani druhá keška nemusí byť nič super “vymazlené”. Stačí, aby bolo dodržaných pár základných pravidiel:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Dobre zameraná

  • Vodotesný box

  • Označenie na obale, že ide o kešku + geo-kód

  • Logbook niečo viac ako len kus papiera

  • Ceruzka

  • Muklokarta (cz. mudlokarta), proste papier pre náhodného nálezcu, aby vedel, čo našiel

Naozaj, je to jednoduché. Založiť obyčajnú tradičku trvá chvíľu. A keď ste už na mieste, urobte si počas ukladania kešky pár fotiek okolia. Doma pridajte tieto fotky do listingu svojej kešky. Listingy s fotkami sú super na také to domáce-lovenie. O listingoch podrobnejšie nabudúce.

Ako hovoril Malý princ – ste zodpovedný za to, čo ste si skrotili. Keď založíte kešku, starajte sa o ňu. Občas tam zájdite, doplňte nejaké tie kinderhračky. Mám 41 rokov, ale nájdenie pokladu poteší. A ani nemusím nič vymieňať. A čo je občas? Pre kešku na vidieku stačí aj raz za 6-10 mesiacov. Nálezcovia vás v logoch upozornia, ak by bolo niečo v medzičase v neporiadku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V rôznych geocachingových štatistikách sa občas objavuje parameter karma. Býva to pomer nálezov na vašich keškách k počtu vami nájdených kešiek. Mojim cieľom pre tento rok je dostať sa cez číslo jedna. To znamená, že na mojich keškách bude dohromady viac nálezov, ako som našiel ja kešiek. Už mám vyhliadnutý pekný cyklookruh na umiestnenie malého powertailu. Nejako tých 1685 v menovateli musím dohnať. Tak uvidíme.

A čo vy? Ak chcete poradiť, pokojne mi napíšte. Po odlovení 1700 si dovolím tvrdiť, že už som videl všeličo a už tuším, čo má a čo nemá zmysel.

Martin Pilnik

Martin Pilnik

Bloger 
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  666x

Člen SaS. Som muž, lekárnik a jedno M zo 4M. Blogér číslo 9 na blog.sme.sk od roku 2004. Zoznam autorových rubrík:  Farmácia/lekárenstvoŠkola praktického životaGeocachingPDAPočítačeInternetNenapísal by som to lepšie...

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu